گوگل دسک تاپ و جناب نیچه
خیلی وقت بود که می خواستم در مورد فواید Google Desktop در اینجا بنویسم تا اینکه امشب به خاطر حال اساسی ای که بهم داد تصمیم ام رو عملی کردم. سرتون رو درد نیارم که امشب دنبال یه متنی در مورد نیچه بودم که خیلی وقت پیشا نوشته بودم و نمی دونستم کجا سیوش کردم. کلمه نیچه رو که تو گوگل دسک تاپم زدم چندین صفحه رو برام آورد که یکیش همین متنیه که پایین گذاشتم. گوگل دسک تاپ عزیز اینو از تو آرشیو مرحوم شده آیدا گیر آورده و نوشته هم مربوط به علیرضای دفتر سپید است. آخر شبی کلی چسبید. مراتب ارادت اعلام می گردد شدیدلی . :)

"فيلسوف: نيچه
آقا من يه تيکه غير بهداشتي بيام، شرمنده به خدا، خودم از خجالت سرخ شدم(هر چند اينجا بعضيا اساسا خجالت رو خوردن و ...) اما نميتونم از خيرش بگذرم: فلسفه نيچه اگه زن باشه يه جنده ريز نقش سي ساله س. سبزه و نمکين اما گستاخ. اما چرا اين فلسفه جنده س؟ چون به همه حال ميده. پير و جوون . فقط به آدمايي که خودشون رو ميگيرن و کلاس ميذارن حال نميده. خلاصه فلسفه ايه واسه هر شخص غير مبادي آداب(يا غير انگليسي). چرا سي سالشه؟ چون تو اوج خودشه، جاييه که يه قدم جلوترش سراشيبيه و يه قدم نرسيده بهش سربالايي ، آخر خودشه. سبزه و گستاخه چون تو روي هرکي عاشقش بشه تف ميندازه. تو زد و خورد و کش و قوسه که ميشه باهاش عشق بازي کرد، نه تو آرامش. اينا همه رو گفتم تا بگم خوشبختانه اين فلسفه اساسا مرده. با اين چيزايي که گفتم اگه اين فلسفه زن بود که ديگه يه فيلسوف هم به همسرش (به فلسفش) وفادار نميموند!
نيچه رو بايد دو بار باهاش برخورد کني ، يه بار از سر تصادف يا شور و شوق جووني و هيجان و نيرويي که دوست داره همه چيز رو بهم بريزه(يه جور ونداليسم فلسفي!)، يه بار ديگه بايد وقتي بهش برگردي که ميدوني چيو ميخواي خراب کني ، حالا گيريم حتي نخواي چيزي جاش بسازي.
کسايي که فکر ميکنن نيچه زير آب اخلاق رو زده درست فکر ميکنن. اما بايد يادشون باشه که اين درست، اما اين زير آب زني واسه اينه بوده که اخلاق رو از نو بسازه. اخلاق رو از حالت رذيلت جمعي در بياره و برسونش به فضيلت فردي و اين همه يعني رمانتيسم تو فلسفه.
آقا بگذريم يهو شروع کردم به اراجيف بافتن. خلاصه اگه بيست سالتونه و نيچه ميخونين و حال ميکنين، بدونين جز ...شر چيزي دستگيرتون نميشه و البته بسه واستون فعلا. اگه بار دومه که مياين سراغش چي بگم والا خدا کنه ديگه گذرتون اينورا نيفته ، سر پيري و..."

* این برنامه رو می تونین از اینترنت دانلود کنین (خیلی مدت کمی طول می کشد) بعد چند ساعتی باید کامپیوترتون روشن باشه و باهاش کار نکنید تا اطلاعاتتون رو چک کند بعد از اون گوگل کامپیوترتون می شه. بخصوص در کارهای تحقیقاتی و کارایی که با data های رنگ و وارنگ در جاهای مختلف کامپیوترتون سرو کار دارین خیلی بدردتون می خورد.

+

بالاخره بعد از مدت ها بخت کتاب "و نیچه گریه کرد" باز شد و از دیروز تا حالا تقریبا نصف بیشتر کتاب رو خوندم. هووم... دوباره رفتم سراغ "چنین گفت زرتشت" نازنیم. بعد از بیست سالگی این چندمین باره که گذرم افتاده. به قول علیرضا سر پیری و...

[Tuesday, May 15, 2007]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]