Autumn Sonata
امروز بنا به عادت فیلم بینی روزهای جمعه فیلم سونات پاییزی جناب برگمان رو دیدم. بسی پسندیدم. :)
شکل گیری سونات پاییزی با صحنه ای که اوا (دختر) و سپس شارلوت (مادر) قسمت دوم پرولود شوپن را می زنند آغاز می شود. اینم قسمتی از بیان هنرمندانه شارلوت در مورد پرولود دوم شوپن.
از طریق لینک زیر می تونین به موسیقی اش گوش بدین.(باتشکر ویژه از جناب آقای ساسان خان عاصی بخاطر موسیقی این پست)

Preludes,Op.28-No.2 in A minor

Chopin was emotional but not mawkish
Felling is far from sentimentality.
The prelude tells of pain, not reverie.
You have to be calm, clear and harsh.
Take the first bars now.
It hurts, but he doesn’t show it.
Then a short relief
But it evaporates at once,
And the pain is the same.
Total restraint the whole time.
Chopin was proud, passionate, tormented and very manly.
He wasn’t a mawkish old woman.
This prelude must be made to sound almost ugly.
It is never ingratiating.
It should sound wrong.
You have to battle your way through it and emerge triumphant

شوپن در احساسات قوی بود، اوا، اما احساساتی نبود، ایندو یکی نیستند.
فرق عظیمی است بین هیجانات و عواطف
پریلود از درد می گوید نه از خیال
باید آرام و واضح اما خشن بنوازی
حالا اولین مضراب ها را در نظر بگیر
پیانو زدن آزارش می دهد اما دردش را نشان نمی دهد
حالا یک آرامش کوتاه
اما این آرامش تقریبا بلافاصله از بین می رود
و درد با همان شدت بر می گردد...
در تمام مدت یک حالت تنش کامل وجود دارد
شوپن مغرور و طعنه زن،پراحساس و زخم خورده بود و حالت مردانه شدیدی داشت
پریلود دوم را باید طوری بزنی که زشت به نظر بیاید
هرگز نباید احساس ملاطفت شنونده را برانگیزد. باید خارج به گوش برسد.
برای دستیابی به این کیفیت باید مبارزه کنی و به پیروزی برسی

+

این لینک هم عالی است. "یک موسیقی بنیان مند" :سونات پاییزی انگمار برگمان

[Friday, April 27, 2007]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]