Facing windows

فیلم All that jazz یه فیلم موزیکال از باب فاس در مورد زندگی یه طراح رقص است که می گویند در واقع فاس زندگی خودش را بتصویر کشیده. All that jazz بنظر من یکی از سرخوشانه ترین و در عین حال تلخ ترین فیلم ها در باره مرگ است.

Pieces of April رو هم به پیشنهاد آیدا دیدم. فیلمی بس آیدایی بود!

فیلم (La finestra di fronte- Facing windows) ایتالیایی رو هم با اینکه زیر نویس نداشت، بخاطر گل روی موسیقی اول فیلم که مربوط به سرکار خانوم sezen aksu (خواننده ترک) بود دیدم. چون زبانش ایتالیایی بود هیچ چیزی نمی فهمیدم.جالب بود، اتفاقا انگار وقتی نمی فهمیدم چی می گن یه جور دیگه می چسبید چون دیگه خودمو درگیر دیالوگ نمی کردم و بیشتر به میمیک ها و خود فیلم و لحن حرف زدن و اینا دقت می کردم و به چیزای دیگه فکر می کردم. مثلا بنظر یکی از دوستانم زبان ایتالیایی برای خانوم ها زبان بسیار سک.سی است. سر این فیلم من خیلی دقت کردم و به این نتیجه رسیدم که دلیل اصلی زبان نیست. اونقد موارد دیگه ای وجود دارد که دیگه نوبت به زبان نمی رسد! :دی خلاصه بی خودی به این علت نرین زبون ایتالیایی یاد بگیرین! ;) گذشته از همه این حرفا فیلم خیلی قشنگی بود.

+

امروز بعد از چند روز گرسنگی به مرحمت اخوی گرامی دلی از عزا درآوردم. بعلت مریضی و فراخی باسن، خودم حوصله غذا درست کردن نداشتم. بخاطر همین اخوی جان امروز تشریف آوردن، دلشون سوخت و یه عالمه غذا برام پزیدن. کی باور می کنه. کسی که وقتی تو خونه بود حتی یه لیوان رو هم نمی شست حالا دستپختی داره که بیا و ببین. عامل موثر دوری و دوستی هم باعث شده از حالت تام و جری خارج شیم و گرنه اگه مثل سابق بود زهرمارم نمی داد بخورم! (بزنم به تخته)
جدی واسه همه لازمه تنها زندگی کنن. هم برای خودشون خوبه هم برای اطرافیان! از صمیم دل برای تمام جوانان عزیز آرزوی می کنم که سعادت زندگی مجردی و مستقل از خانواده در وهله اول نصیب خانواده شون و در وهله دوم نصیب خودشون بشه! الهی آمین...

[Monday, March 26, 2007]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]