مجموعه نقاشان برجسته جهان
یک سری سی دی توپ به اسم "مجموعه نقاشان برجسته جهان" که شامل کارهای سزان، مونه، ون گوگ، مارک رتکو، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی است، کشف کرده ام که فکر کنم کلی باعث صرفه جویی در مصرف اینترنت ام می شه. یک جورایی به صورت لقمه آماده است بخصوص برای آدمی مثل من که حرفه و پیشه ام هنر نیست. یعنی فقط علاقمندم و وقت اضافی نمی تونم براش بگذارم. چند روز پیش بخاطر خرید برای دوستی به نشر چشمه رفته بودم و برای اولین بار این سی دی ها را دیدم منتها به علت جو همیشه سنگین و غیر صمیمی این کتاب فروشی و برخورد عجیب و غریب مسکونین اش تا کارم تموم شد زود فلنگو بستم و نتونستم حسابی با دل سیر وراندازشون کنم. تا اینکه دیروز جلوی پنجاه تومنی دوست داشتنی چشمم به جمال این سی دی ها روشن شد و با دقت بررسی شون کردم (بخصوص قیمتشون رو!) از شما چه پنهون به علت پشتک و وارو زدن شپش ها در ته جیبام هنوز نخریدمشون ولی با توصیفاتی که تو سایتش کرده کلی مشعوف شدم. اینجوری که من فهمیدم در این سی دی ها در مورد سبک هر نقاش صحبت شده و تعداد زیادی از آثار و تحلیل آن ها را می تونیم ببینیم که بعضی ها به زبان فارسی و بعضی هاشون به زبان انگلیسی هستند. بخاطر ارادت فراوان ام اول سراغ جناب دالی رفتم، به عنوان مثال توضیحات مربوط به او به زبان انگلیسی است و فقط از یک سی دی تشکیل شده ولی تا دلتون بخواد سی دی های مربوط به پیکاسو پر و پیمونه!*
برای اینکه مدل تحلیل نقاشی ها دستتون بیاد می تونین یک نظر به تحلیل "ورق بازان" اثر سزان بیندازید.

* پیکاسو هم عین انیشتین می مونه، نمی دونم چرا با اینکه می دونم کارش خیلی درسته ولی یجورایی حرصمو در میاره!

[Sunday, August 06, 2006]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]