می شه!!!!
بعضی از پزشک ها زیاد حوصله ندارن که اطلاعات در مورد بیماری به مریضاشون بدن و با انبر باید حرف ازشون بیرون کشید. بعضیاشون هم سعی می کنند وضعیت بیمار را با زبون ساده براش توضیح بدن. دکتر دندانپزشک من از نوع دوم است منتها دیگه شورش را در آورده! آخرین باری که پیشش رفته بودم یک عالمه سوزن و سیخ و میخ و لوله تو دهنم چپونده بود، دستاشو تا مچ کرده بود تو دهنم و رشته کلام را به دستش گرفته بود. می خواست بگه عکس دندون، سطح را نشون می ده و از روی عکس نمی تونیم بفهمیم که پوسیدگی چقدر تو عمق دندون پیشرفت کرده. خودشو کشت! شروع کرد در مورد یک بعد، دو بعد و سه بعد مختصاتی صحبت کردن و برای هر بعد یک مثال جداگانه زدن مثل خط و دیوار و قوطی دستمال کاغذی. بعد دلش خنک نشد. وسط کار دستمال کاغذی را گرفت دستش و سه بعد را روی اون نشون می داد و سعی می کرد مفهوم سطح مقطع را توضیح بده. از خر شیطون پایین نمی اومد.قسمت زجر آور مساله اینجا بود که بخاطر دهن پرم نمی تونستم یک کلام بهش بگم: می شه؟!!!! (مدل مهران مدیری بخونین)*
وقتی کارش تموم شد نمی دونم چی به عقلم رسید (احتمالا خواستم خودی نشون بدم) که شروع کردم به تعریف کردن جک یکی از استادامون: به یه بابایی از هم رشته ای های ما می گن ثابت کن یک چهار پایه تعادل دارد. اونم میاد مساله را برای n پایه حل می کند یعنی ثابت می کند که یک n پایه تعادل دارد و در آخر n را مساوی 4 می گذارد!
یک جوری نیگام کرد که لبخند رو لبام خشکید. (احتمالا شما هم همونجوری الان به مونیتور خیره شدین!) بعد روشو برگردوند، دستکششو در آورد و تو سطل آشغال انداخت.

* همیشه وقتی اصطلاحات تلویزیون را دیگه عمله ها هم نمی گن، تازه میفته تو دهن من و دکتره! جالب اینجاست که هیچ کدوممون هم اون سری برنامه های مهران مدیری را نگاه نمی کردیم!

[Tuesday, June 13, 2006]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]