گرگینگی
یادمه چند سال پیش که سری کتابای هری پاتر را خوانده بودم ذهنم کاملا روی مفاهیم و قوانین و دنیای آنها سویچ شده بود. در هر موردی که می خواستم صحبت کنم یک مثالی از فضای هری پاتر تو ذهنم می اومد. الان کاملا یادم رفته ولی امروز صبح به یاد گرگینه ها افتادم. آدمایی که گرگینه هستند مثل آدمای عادی هستند فقط بدر کامل هر ماه تبدیل به یک هیولای تمام عیار و خطرناک می شوند که هر آن می توانند اطرافیانشون را گاز بگیرند.

تبدیل به یک گرگینه شدن خیلی دردناکه.دوره تناوب دارد،ماهی یک بار. افسرده می شه.عصبی می شود. غمگین می شه. اشکش دم مشکشه. یاد تمام ناکامی های زندگی اش می افتد. دلش چپ و راست تنگ می شه.حساس می شه.هرکی هرچیزی بگه بهش برمی خورد. بی منطق کل کل می کند. در بعضی مواقع می تواند با حالت تهوع و سردرد و دل درد همراه باشد. بی حال ولی آماده برای دعوا! تمام دعواهای مهم زندگی اش در دوران گرگینه شدنش اتفاق می افتد. از دیگران دوری می کند تا به کسی آزار نرساند و دیگران را گاز نگیرد. در عوض خودشو گاز می گیرد و به خودش چنگ می زند. احساس تنهایی می کند و نیاز به محبت دارد. دلش می خواد مثل یک کوآلا خودشو به یک بغل گرم و نرم بچسبوند و نوازش بشه اما ممکنه کسی از یک فاصله ای بیشتر بهش نزدیک بشه گازش بگیرد و برنجوندش که بعد از اینکه از حالت گرگینگی در اومد شدیدا دچار عذاب وجدان می شه.قابل توجه است که در خیلی از موارد محبت واقعی و بی توقع می تواند اونو آرومه آروم بکنه. در این حالت خیلی احساس قدرانی می کند و مطمئنا بعدا جبران می کند.
تمام مساله این است که دست خودش نیست، جزو طبیعتش است.
شاید تنها کاری که میتوند بکند این است که ماهی یک بار خودشو گم و گور بکند. در یک قلعه خارج از شهر خودشو به یک درخت ببندد، قطع رابطه کند تا صدمه به کسی نزند!
عوارض گرگینگی در جزییات در مورد گرگینه های مختلف متفاوت است، اما در موارد کلی یکسان است.

در کتاب هری پاتر گرگینه ها یک خاصیت دیگه هم داشتند این که اگر یک آدم معمولی را گاز می گرفتند اونم تبدیل به گرگینه می شد(مثل دراکولاها).اگر در اینجا هم اینجوری می شد من خودم تمام آقایونی که درکی از مساله گرگینه شدن ندارند را گاز می گرفتم تا خودشون گرگینه بشن، بفهمند گرگینه های بیچاره چی می کشند!

یک پیشنهاد دیگه ای هم دارم. چون خود گرگینه ها از گفتن گرگینگی خود دچار شرم می شوند و خجالت می کشند بهتر است در کارت شناسایی گرگینه ها تاریخ دقیق گرگینگی و چند تا از عوارض عمده را با ذکر اولویت قید کنند تا بقیه تکلیفشون را بدونند و اگر گزندی دیدند به دل نگیرند، کوتاه بیان و به حساب گرگینگی طرف بگذارنند. اینجوری از بسیاری از جنگ های تاریخی پیش گیری می شود و دنیا جای بهتری برای زندگی کردن می شه.

[Friday, January 13, 2006]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]