مدال های اتمی اینشتین!
وای! جان من اینو حتما بخونین! وقتی می خواندمش شبیه اون icon یاهو مسنجر شده بودم که از شدت خنده پاهاشو می کوبد زمین!

جریان از این قرار است:
اخبار ساعت 22:30 ، شبکه دوم سیما: "کشف راز معمای مدال های اتمی آلبرت اینشتین، آن هم پس از نیم قرن، بهت و حیرت دانشمندان را برانگیخت. بهاره کمالی سروستانی،25 ساله و دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی که تحقیق در زمینه علم شیمی را بخاطر علاقه پی گیری می کند، پس از سه سال تلاش پیگیر موفق شد مدال های اتمی اینشتین را طراحی و توجیه کند. آلبرت انیشتین مدال های اتمی را به عنوان..."

نویسنده این لینکی که دادم به قول خودش به تفسیر این خبر پرداخته تا ذهن خواننده ناآگاه را به اهمیت موضوع روشن کند! اگر کسی در حد فیزیک و شیمی دبیرستان ته زمینه فکری داشته باشد می فهمد که این خبری که در صدا و سیما پخش شده، چقدر پرت و پلا و خنده داره . دست نویسنده این مقاله درد نکند، من که خیلی خندیدم.

+

اونروز تو خیابون انقلاب دیدم در پوسترهای تبلیغاتی کلاس کنکور عکس اینشتین را انداخته اند. فکر کنم تا حالا هیچ دانشمندی تا این حد خز* نشده است. هرکی از جاش پا می شود یا می خواد تئوری نسبیت را نقض کند یا به زندگی روزمره بسطش بدهد! در این که نابغه بوده و charismatic ، هیچ شکی نیست ولی خیلی های دیگه هم کارشون خیلی درست بوده ولی تا این حد معروف نشده اند و عامه مردم اونارو نمی شناسند. فکر کنم کمتر کسی حتی بدوند که اینشتین جایزه نوبل را بخاطر نظریه نسبیت اش نگرفته بلکه سر موضوع دیگری بوده. نمی دونم شاید موهای آشفته اش یا مفهوم جنجال برانگیز نظریه اش یا علل سیاسی (جهود فراری از دست هیتلر، بمب اتمی) تا این حد معروفش کرده.

+

خدا رو شکر که خیلی وقته تلویزیون نگاه نمی کنم و کمتر حرص می خورم.. از دست قیافه های مجری های بی ادب و ابرو برداشته شون که عشوه می ریزند و فکر می کنند که خیلی باحال و بامزه و مدرن اند راحت شدم. از دیدن قیافه ها و شنیدن دورغ هایی که حرصم می دن راحت شدم. اخبار علمی شون هم که واقعا نوبره. عوامفریبی تا چه حد؟


* این اصطلاح خز را چند ماهی می شه که از یکی از بچه های فامیلمون یاد گرفتم. ببخشید از بکار بردنش، خیلی کاربردیه!

[Wednesday, December 14, 2005]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]