Me, Myself & Irene

Me, Myself & Irene اسم یکی از فیلم های Jim Carry است که اولین باری که در Channel 2 دیدمش من را خیلی به فکر فرو برد. جیم کری نقش یک پلیس را بازی میکند که دارای دو شخصیت می باشد. یکی از آنها شخصیتی فروتن، افتاده، ملایم، خونسرد، نجیب و رامی است. دیگری پرخاشگر، مهاجم، پر تکاپو و سلطه جوست. حدود یک سوم فیلم شخصیت ابتدایی اش را به نمایش می گذارد. خونسردی و مهربانی بی حدش را نشان می دهد که در مقابل هر گونه تحقیر و حرکتی که به ناحق در موردش انجام می شود گردن می نهد و لبخند می زند.
یک صحنه جالب فیلم وقتی بود که زنش وضع حمل می کرد و او شاهد بدنیا آمدن سه قلوی های سیاه پوستی بود که زنش از یک مرد کوتوله سیاه پوست که جیم کری در شب اول عروسیش از او کتک خورده بود و دم نزده بود، حامله شده بود. که در نهایت زنش او را ترک می کند و او بچه ها را بزرگ می کند.
بعد در دو سوم دیگر فیلم، شخصیت دو گانه او ظاهر می شود. او همچنان همان شخصیت ابتدایی را داراست به علاوه شخصیت دومی که با حمله یک تیک عصبی در او بروز می کند و کنترل حرکات بدنش از دستش خارج می گردد و تبدیل به یک آدم پرخاشگر و سلطه جویی می گردد که دست به دیوانگی می زند و آمادگی این را دارد که خودش را به مخاطره بیندازد.
این دو گانگی شخصیتش، روش و رفتار و طرز برخودش برای دیگران غیر قابل باورست و باعث تعجب همه اطرافیانش می گردد. به طوری که با دیدن یک وجه او باور کردن وجه دیگرش غیر ممکن است و دیگران در برخورد با او دچار مشکل می شوند و تکلیفشان را با او نمی دانند. ادامه فیلم با ماموریت او جهت انتقال دختر جوانی بنام Irene از بازداشتگاه به زندانی دیگر ادامه پیدا می کند...
این فیلم خیلی اغراق شده بنظر می آید ولی اگر خیلی دقیق شویم می بینیم که اطرافمان را آدمایی پر کرده اند که خیلی هاشون مریضی چندگانگی شخصیتیشان خیلی وخیم تر از جیم کری در این فیلم است که اول از همه خودشون آسیب می بینند و در وهله دوم باعث رنجش اطرافیانشان می گردند.

[Thursday, October 13, 2005]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]