فحش!
همیشه از مجله های دیواری دانشگاه البته بجز ستون آزاد ( فقط هم سال 76) بدم میومده. یکسری اراجیف را ردیف هم می کنن و می زنن به دیوار. تو راهرو منتظر استادم بودم تا بیاد و ازم امتحان بگیرد. تا حالا چند بار من آماده امتحان بودم و استاد... امتحان عقب انداخته. به عبارتی مرگ یکبار شیون یکبار. از فرط استرس به این تابلو ها پناه برده بودم.

نوشته بود: " یک محقق کشف کرده که مردم در کشور ما به سمت افزایش فحش دادن پیش می روند"

نمی دانم چرا یکی نبوده به این فلان فلان!! شده بیکار،بگوید آدم حسابی اینکار احتیاج به تحقیق و بررسی ندارد و به قول معروف" آن را که عیان است چه حاجت به بیان است."
ما تقصیر نداریم، وضع اجتماعی و تربیتی ما موجب ظهور این پدیده اختصاصی شده است!! آنقدر فحش شنیده ایم و مجبور شده ایم ( فحش) به طرف تحویل بدهیم که زبانمان عادت کرده . چکار کنیم، زبان انسان شبیه لاستیک است به هر طرف بکشی کش می آید!

کار ما به جایی رسیده که وقتی می خواهیم تعریف یکی را بکنیم چند تا فحش چاشنی حرفهایمان می شود :" کره...عجب مخی داره ها!! یا می گوییم: " دیدی مادر... چقدر خوب می رقصید!!" یا سگ... عجب نقاشی کشیده!! و امثال اینها...

این کلمات به زبان آسان می آید ولی موقع نوشتن کار مشکلی است بخصوص برای نویسندگانی که کارهای جدی می کنند و بهیج وجه مجاز به نوشتن این نوع کلمات نیستند بهمین جهت چند تا نقطه می گذارند.
البته تعداد این نقطه ها بستگی به سبک و سنگینی فحش دارد!
حتما در بعضی از این کتاب های خود آموز زبان و تمرین های کتاب ها دیده اید که بعضی از کلمه ها را حذف کرده و بجای آن چند تا نقطه گذاشته اند تا دانش آموز بجای نقطه ها کلمات مناسب بگذارند.
من هم در نوشته های خودم جای فحش ها را نقطه می گذارم تا خوانندگان به دلخواه خودشان لغات مناسب جای آنها بگذارند.

خلاصه این استاد مادر.................بالاخره از ما امتحان گرفت. قبل از امتحان اونقدر به جد و آباش فحش دادم که فکر کنم همشون تو گورشون بندری می رقصیدند!

+

البته با اینکه باز هم امتحانش مزخرف بود ولی خوب دادم و الان حسابی احساس سبکی می کنم منتها از نوع تحمل پذیرش. :)

+

دوستانی که منو میشناسین زیاد نگران نباشین! الان بعد از امتحانه و فشار روم زیاد بوده . هنوز گویشم فرق نکرده و همون “ شما “ ی شما هستم. ;)


[Monday, December 27, 2004]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]