یا الله!!
يک چيز باحال از زندگی در خوابگاه براتون بگم. يک روز اون اوايلی که خوابگاهی شده بودم و نا آشنا با تمام قوانين بودم راهی حمام شدم. يک دختره از حمام در اومده و حوله رو دور سرش پيچيده بود. دزدکی به سمت راهرو سرک می کشيد. برگشت بهم گفت يا الله تو طبقه است؟ منم نفهميدم. گفتم کی؟ دوباره گفت. گفتم نمی شناسم!
بعدا فهميدم که در خوابگاه وقتی يک مردی می خواد وارد ساختمان بشه از بلند گو می گن: بلوک 4، يا الله يا الله! . که بچه ها بدونن نا محرم می یاد داخل ساختمان و بی حجاب جلوی یا الله ظاهر نشوند. که این یا الله ها عموما برای تعمیر سرویس دستشویی ها و یا تعمیر کولر و آبگیری شوفاژ،... می آیند.
از اين رو تو خوابگاه رسم بر این است که هر جنس مذکری يا الله خطاب می شه. مثلا اين جمله هارو زياد می شنوی : يا الله اومده؟ يا الله هنوز نرفته؟ اولش خيلی برام خنده دار بود ولی حالا برام عادی شده و خودم هم بکار می برمش. مثلا اونروز می گفتم :این یا الله هه کی گورشو گم می کنه بابا! دستشویی ام ریخت!

[Tuesday, December 28, 2004]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]