روانشناسی اعتراض
"روانشناسی اعتراض" : وقتی نه می گویم احساس گناه می کنم.

1) حق دارید، رفتار، افکار و احساساتتان را قضاوت کنید و مسوولیت نتایج آن را بپذیرید.
2) حق دارید برای توجیه رفتارتان دلیل و بهانه نتراشید.
3) حق دارید نظرتان را تغییر دهید.
4) حق دارید اشتباه کنید و مسوولیت آن را بپذیرید.
5) حق دارید بگویید نمی دانم.
6) حق دارید بی نیاز از خشنودی دیگران باشید.
7) حق دارید در تصمیم گیری غیر منطقی باشید.
8) حق دارید بگویید نمی فهم.
9) حق دارید بگویید: "اهمیت نمی دهم"

این کتاب را من در سال 77 خوندم. دقیقا زمانی که احساس می کردم یک کلاه خیلی گنده سرم گذاشتن. احساس حماقت زیادی می کردم و از این که مورد سلطه قرار گرفته بودم از ناراحتی خفه می شدم. یادمه وقتی این کتاب را خوندم رفتارم 180 درجه عوض شد. خیلی خشن و خودخواه و تا حدودی در رفتارم بی تربیت شده بودم. هیچ اهمیتی به بقیه نمی دادم.
اینا چکیده اون کتاب هستند که نوشتم. الان با دید دیگری نگاه می کنم و به نظرم بد نیست که دوباره این ها را تو ذهنم تکرار کنم .




[Friday, December 03, 2004]   [Link]   [ ]

CopyRight © 2006 Takineh.blogspot





[powered by blogger]